24 nov. 2011

En liten rundtur

Det händer inte så ofta, men då och då tar jag tåget. Nu får ni följa med på min senaste resa.
Jag klev på tåget i Berga. Det är en fantastiskt vacker och välskött stationsbyggnad men jag var ensam om att kliva på tåget där... Jag plockade fram garn och stickor och började på en ny Honey Cowl och kom ganska långt.
När det hade mörknat så bytte jag tåg i Linköping. Där var det ett ljusspel på stationens fasad som lös upp i mörkret och jag hann krama lite på lilla dot och hennes pojkvän som kom för att säga hej. <3
Jag tog mig vidare till Stockholms central och därifrån till hotellet. Det var ingen utsikt alls från mitt hotellrum, snarare en insikt(?) - eftersom fönstret vette mot ett konstrum eller vad man ska kalla det. Läckert på sitt sätt.
Efter en natts sömn så gjorde jag vad jag skulle i Stockholm och begav mig sedan till Centralen igen. Där var det massor av folk som vanligt och dessutom en visning av Kinect.
 Många var de som stannade till och tittade en stund.
Väl ombord på tåget kändes det skönt att rulla ut ur storstan igen.
Tåget var nog nästan fullt, i alla fall till Linköping, där jag hoppade av igen.
Jag klev på Kustpilen för att ta mig tillbaka till startpunkten och jag kom riktigt långt på den här resan.
På min Honey cowl alltså.
När jag var tillbaka i Berga var det beckmörkt och ingen idé att ta några bilder.
Snipp snapp snut, så var resan slut,
men jag har ganska många varv kvar att sticka. :o)

3 kommentarer:

  1. Fint stickat och kul med en liten reseskildring
    tycker Elisabet i Järfälla

    SvaraRadera
  2. Hoppas du hade en givande dag i sta'n trots det trista vädret.
    Kram

    SvaraRadera