13 nov. 2011

Mellan förmiddags- och eftermiddagsdimma

En lördag i november kan man hålla sig för skratt när dimman ligger som ett våtvarmt omslag över allting.
Jag satte mig i bilen för att köra till Vimmerby och allt var gråare än grått.
 Frosten bet hårt. Aj aj!
Meeeen.... väl framme i Husqvarnabutiken så ägnade inte jag, eller någon annan som var där, en enda tanke åt dimma, gråhet eller frost. Vi hade overlockkurs och sydde så maskinerna hoppade!
Åh så roligt det var!
Vi sydde fleecesjalar och testade olika sömmar och pressarfötter till overlockmaskinerna, och jag som trodde jag hade alla tänkbara pressarfötter insåg att jag saknade rynkfoten! Men den är beställd nu! ;o)
Så här blev min sjal med vit passpoal och turkosa sömmar.
Täcksömmar, kedjesöm, passpoaler, volang, vanlig overlock och rullfåll använde jag.
Så här såg några av de andra deltagarnas sjalar ut.


 Alla olika och lika fina.
 Ytterligare några syddes som inte blev helt färdiga, men de kommer att bli tjusiga de också.
På hemvägen var jag på så gott humör att jag kunde strunta i dimman...
Såna här dagar lever man på länge!
:o)

1 kommentar:

  1. åh, en coverlock lektion behöver jag ju också! Vill gärna lära mig mera om min. Får ta och ringa min butik, för att pusha på dem lite. Skoj att se vad ni lärde er.

    SvaraRadera