17 nov. 2011

Kli-faktor hög

Vet ni vad - ska man sy med overlockmaskin så är det bra om man syr som man ska från början. Det är ett elände att sprätta, och trådarna är jättemånga, små och statiska och finns överallt! Nu har jag testat, och ni behöver inte testa själva - om ni inte nödvändigtvis vill förstås. :o)
Det här snygga dubbelvävda bomullstyget köpte jag i Husqvarnabutiken i Vimmerby och jag ville ha en höst/vinterklänning i det.
 Modellen skissade jag efter en klänning som en vän har, men det är inte så lätt att få allt att stämma när man bara skissar. Kanske skulle gå en mönsterkonstruktionskurs någon gång...
Det finns en del utvecklingspotential på det här mönstret, men den vara rolig att sy så jag testar nog igen.
 Enda bilden på klänningen bakifrån och då är det förstås ett veck över lilla rumpan! Nåja, ni får se den ändå och den hakar inte upp sig sådär annars. 
Och så har jag nya strumpbyxor med ull i. Rafs rafs vad de kliar!

4 kommentarer:

  1. Glömde skriva att det var jag Lena P ;o)

    SvaraRadera
  2. Du - en jättesnygg klänning! Så bra du är på mösnterkonstruktion även utan "kunskaper"

    SvaraRadera
  3. Den ser fin ut, du klara dig bra utan mönsterkonstruktionskurs!

    SvaraRadera