20 nov. 2009

Behov av ljus

Jag behöver ljuset.
Idag har jag varit hemma från jobbet med ont i huvudet  Det bästa med det var att jag fick se solen en liten, liten stund.
I de svaga solstrimmorna så tog jag ett kort på en sjal som varit klar ett tag.

Det är mönstret Traveling woman som jag stickat i garnet Hacho från Mirasol.

Trots att jag la till en extra rapport så tycker jag att sjalen är lite för liten, men garnet räckte inte ens till avmaskningsvarvet så den blev så stor som den blev.
För ett bra tag sedan sydde vi förkläden i Linnéas sykulforum, så här blev mitt.

Och ni som följer min blogg eller är med på Linnéas sykul vet att det är grytlappar med julmotiv som gäller just nu.
När jag sydde den HÄR duken så blev det två block över. De är nu dekorerade med pepparkakshjärtan från Linnéa.

Tjingeling!
***Anette L***


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar