14 nov. 2009

Mmm...maskinbroderat

Idag har jag och vännerna A, A och I haft en liten spontan sy tillsammansdag och vi har frossat i maskinbroderandets ädla konst.
Och vi har frossat i tomtar. Husqvarnas tomtar.

Två linnehanddukar och en tomte som ska hänga på en gren fick jag gjort och vännerna var också superproduktiva och gjorde många tomtar av olika slag.
Med andra ord så är årets julproduktion inledd.
När jag ändå skriver om maskinbroderi så passar jag på att visa ett armband som jag gjort tidigare.

Det är också ett Husqvarnabroderi.
Lyckliga jag vann en väska hos Lapp-elisa alldeles nyligen, och den fick följa med på syträffen. Den är härligt grön och fin och den rymmer massor!

Väskan är en så kallad Tutto small - nu vill jag ha en Tutto large eller medium också!
***Anette L***

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar