24 maj 2020

Nullarbor Cami

Igår använde jag den regniga dagen på bästa sätt och sydde ett sommarlinne. Idag har jag inte gjort ett enda dugg. Rastlös och lite orolig i kroppen är det svårt att ta sig för något, särskilt när det regnar. Regnet är välkommet och det är skönt med vilsamma dagar men det hade varit fint om orken räckt till att sy lite även idag. Det ligger två mönster på köksbordet och väntar, men de får helt enkelt vänta några dagar till.
Sommarlinnet då, det är sytt efter ett mönster som är alldeles pinfärskt från Muna and Broad och heter Nullarbor Cami. Ett otroligt tydligt och pedagogiskt mönster, som Leilas alla mönster är. Muna and Broad vänder sig till större storlekar och plaggen är anpassade efter en större kropps behov med mer utrymme för byst, mage och rumpa.
Jag sydde linnet i ett tunt och slinkigt tyg som jag tror är ren bomull. Det är köpt i Vimmerby, i Husqvarnabutiken, och har legat i min tygsamling ganska länge. Linnet är klippt på skrå så fallet i plagget är riktigt fint.
Frågan är nu vad jag ska sy som jag kan ha nertill när jag använder linnet. Kanske ett par riktigt vida och fladdriga shorts? Ska fundera på det.
Mönstret innehåller inte bara ett linne utan även en förlängd modell som klänning. Den ska jag absolut sy.
Så medan ett stilla försommarregn sköljer naturen och vattnar allt som växer så gör jag planer för framtida sömnad. Det är inte det sämsta.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar