21 maj 2020

Flygardag utan otta

Vilken fin helgdag det varit. Vi har inte hört någon gök ännu, vilket är lite sent för våra trakter, så gökottan uteblev. De har väl tagit en annan flygrutt i år, eller så har de stannat på marken.
Nästan hela dagen har tillbringats utomhus. Härligt.
För ett tag sedan sydde jag en tunika i monsteratyg. När jag klippte till den klippte jag också till ett par 3/4-långa leggings med lite vidd nertill, i samma tyg som jag använde till halsringningen på tunikan.
Igår sydde jag dem. Vissa saker tar tid men vem har bråttom?
Jag har inte använt några köpemönster. Tunikan är en förlängd t-shirtmodell med vidd nertill och byxmodellen är en modiferad version av mitt egenritade leggingsmönster.
Mjuk och skön jerseytrikå, köpt på Husqvarnabutiken i Vimmerby.
Försommaren är här. På riktigt. 
Då är det lätt att leva.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar