8 maj 2020

Allt får plats

Nitton varma sköna grader visade termometern idag. Tyvärr blåste det ganska mycket men i lä var det skönt.
Skönt att kunna sitta ute, särskilt när kroppen värker och det jag hade tänkt göra inte blev gjort. Skönt att lyssna på fågelsången och titta på äppelträdet som precis börjat blomma. Skönt att vila i en solstol och bara vara.
Förra helgen målade och ritade jag skyddsänglar. De har pockat på uppmärksamhet ett tag och de vill bli ritade. Jag försöker hitta ett sätt att rita dem så som de känns inuti mitt huvud. Jag har inte nått fram riktigt än, ska testa igen, för de vill verkligen bli synliga just nu, skyddsänglarna.

Hittade en liten vers som jag inte vet upphovsmannen till.

Hur du än mår,
vad du än gör
vakar en skyddsängel
precis ovanför.

Fint.
På Instagram visade Maja blomblad med spetskant, så söta att jag ritade några i min kalender. I min kalender får allt plats, listor, tankar, bilder, teckningar.

Vi är verkligen på tröskeln till sommaren nu.
Det blir en annorlunda sommar men likväl en sommar. Jag njuter av ljusa kvällar och av allt liv i naturen, det bubblar och brusar och växer så det knakar. 
Älskar det.


2 kommentarer:

  1. Den texten står på en Maja-lykta som jag fått av dottern. Den är jättefin.

    SvaraRadera