29 juli 2019

When life gives you scraps...

Idag bestämde jag mig för att flytta ut mina saker för att kunna sy, inne i min syhörna är det olidligt hett hela eftermiddagarna och ute under parasollet fläktade det lite grann. 
Symaskin, strykbräda och skärmatta, allt som behövs.
Min plan var att quilta det lilla barntäcket jag påbörjade härom veckan men först tog jag hand om alla småbitar som blev över när jag sydde täcket. 
Att sy av resterna, alla småbitar som kanske annars kastats i papperskorgen, är bland det mest befriande jag vet inom lapptekniken. 
Varje liten snutt kan komma till användning och varje sak som sys blir helt unik. 
En liten förvaringspåse enligt min egen beskrivning som finns HÄR blev resultatet. Lätt och rolig att göra, även om man inte tar hand om alla småbitar som jag gör. 
Vilken sida som är fram- respektive baksida kan man välja efter behag.
Quilta täcket får jag fortsätta göra en annan dag för det blev inte klart men resterna är i alla fall omhändertagna och jag hade riktigt roligt under tiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar