25 juli 2019

Lämna och hämta

Idag skulle vi lämna en person och hämta en annan fyra timmar senare i Norrköping så vi trotsade värmen och njöt av en sommarfin stad.
Vi höll oss mest nära vattnet, 
det kändes helt rätt en dag när termometern visade +32 grader. 
I skuggan svalkade det nästan. 
Vi gick också och tittade på kaktusplanteringen, det är hur många år som helst sedan jag senast såg den.
25 000 växter är imponerande många. 
Det var omöjligt att få med hela planteringen på en bild, den är så stor. 
Pyttesmå och stora katusar i alla färger och former, helt klart värt ett besök i ökenhettan. 
Efter en sväng i några luftkonditionerade gallerior återvände vi till vattnet och skuggan, 
det finns fina gångstråk alldeles intill strömmen. 
Maken klarar värme mycket bättre än vad jag gör men 
jag är envis och stickade på min ullkofta.
Det gick riktigt bra, jag stickade flera centimeter på kroppen på koftan och att fylla fyra timmar en het sommardag i Norrköping var inga problem.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar