26 maj 2018

Riddari

Idag har det regnat och det kändes som en befrielse att se lite pollen spolas bort.
Det kommer fortfarande en skur då och då och däremellan passar jag på att lukta på regnvåta syrener medan jag dricker gott te, Kalkstensdrömmar från Kränku. Härligt!
Den dagen jag tog bilder på Vinterfjell och Iskoftan passade jag dessutom på att ta några bilder på den tredje koftan jag gjort färdig i vår.
Alla dessa koftor som vill fram från mina stickor!
Det här är Riddari, enligt mönstret en herrtröja men lätt förvandlad till en damkofta.
Ljusgrå, ljusrosa, mörkrosa och vit Lettlopi och stickor 3,5 mm till resår och 4,5 mm till allt annat.
Jag la till några maskor mitt fram och klippte i dem, jag gjorde också en något insvängd midja, annars har jag följt mönstret tror jag.
Det här är en tjock och varm kofta och jag hoppas att jag inte kommer behöva använd den förrän framåt hösten.
Fina metallknappar hittade jag i min knappsamling, helt perfekt.
Nu ska jag ta paus från ullkoftor en stund framöver.
Om jag inte får en blixtrande briljant idé som måste förverkligas direkt.
Jag önskar jag kunde spara doften!


1 kommentar:

  1. Vad snygg din Riddari-kofta är! Verkligen fina färger!!

    SvaraRadera