6 maj 2018

Fyraårsdag med bett

Vår söta lilla Luna, som tillsammans med Minerva fyller 4 just idag, hittade årets första huggorm på förmiddagen.
Den bet henne i ansiktet så ena sidan av hennes lilla huvud svullnade upp som en tennisboll. Som tur var kom hon in och jag såg hennes bulliga kind. Det blev en tur till akutveterinären i Läckeby och snabb omvårdnad. Hon har varit väldigt orolig sedan hon kom hem, reagerar på minsta ljud eller rörelse så nu är både hon och hennes matte ganska trötta.

Morris kände direkt att något inte var som det skulle när husse åkte iväg med syrran i bilen. Han höll sig intill mig ända till de kom hem igen.
Katter är allt bra finurliga.
Rastlös som jag var försökte jag samla tankarna på en ny stickning. 
Kanske inte det smartaste att välja tjockt ullgarn en dag när det är 23 grader ute men jag har ändå kommit en bra bit.
Om det inte varit för ormbett så hade dagen varit så fin som en majsöndag kan vara och 
det gick bra att sitta på trappan och sticka i skönaste värme ända fram till solen försvann bakom horisonten. 
Ja så kan en fyraårsdag bli.

2 kommentarer:

  1. Stackars lilla Luna. Hoppas allt gick bra. Inte roligt med huggormar och djur. Vår gamla katt kom hem med tre stycken för ett par somrar sedan. Hon klarade två, den tredje bet henne så det var bara att åka till veterinären. Hoppas hon låter bli dem i år.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, Luna mår riktigt bra nu och surar för att hon inte får gå ut. Veterinären tyckte vi skulle hålla henne i stillhet i två veckor. Klarar vi en vecka får vi vara nöjda. Usch ja, nu hoppas vi att både din katt och våra låter huggisarna vara!

      Radera