21 maj 2018

Iskoftan

För länge länge sedan stickade jag klart Iskoftan.
Det är ju inte minsta istid just nu men en kofta passar nästan alltid, eller hur?
Den här koftan följer inget mönster. Jag har mycket löst utgått från mönsterdiagrammet i Frydkoftan men ändrat så mycket så det kan vara svårt att känna igen sig. Jag har stickat uppifrån och ner och helt och hållet utgått från mina egna mått.
Kampes 2-trådiga ullgarn i isblått, petrolblått och vitt och sticka 3 mm rätt i genom.
De fina ovala pärlemorknapparna köpte jag på Ateljé Norrgården förra året.
Några sydda maskor förhöjer en av mönsterraderna och det var så roligt att brodera på stickat att jag nog kommer använda den möjligheten igen.
Koftor är grejen!

4 kommentarer:

  1. Så vacker. O ja hållet med om de broderade stygnen, de förhöjer oket verkligen.
    Exakt de knapparna köpte ja med till min Ankers Cardigan ...fast självklart RÅSA. 😍 Mycket vackra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. De rosa knapparna är verkligen fina! Tittade på dem i lördags men hade inget passande projekt till dem just nu. Måste nog åtgärdas :) Kram

      Radera