20 feb. 2018

Varmt och innerligt samarbete

Det är inte alltid så lätt att göra saker när man har en väldigt nyfiken och social katt.
Jag tänkte att jag skulle sy lite men
Morris hoppade upp bland tyger och grejer innan jag hann blinka. 
En lång stund satt han mitt på skärmattan och vägrade flytta sig, han hävdade att han var där först, att alla ställen han upptäcker är hans, att allt mjukt tyg är till för att ligga på och så vidare, och så vidare. 
Envisa katt!
Efter en stund fick jag i alla fall göra lite grann men snart satt han intill symaskinen och vägrade flytta sig om han inte fick
kontrollera det jag gjorde ordentligt.
Det blev godkänt. Pust!
Så jag har sytt men 
när jag var klar var det för mörkt för att ta några bra bilder.
Igår hade jag också sällskap, 
Minerva är nämligen första migränbotare. Hon ser till att jag håller mig stilla och vilar och man blir väldigt sömnig av att ha en varm katt på benen, så vi sov en stund tillsammans.
Luna håller min plats i soffan uppvärmd när jag inte är där. Frågan är om jag törs flytta på henne nu?

4 kommentarer:

  1. Kerstin Nordensten21 februari 2018 kl. 07:58

    Bästa kompisar man kan ha��

    SvaraRadera
  2. Och din uppenbara kattkärlek är så fin att få ta del av! Själv blir jag från och till lite irriterad på min egen gosiga/kärlekstörstande katt;-). Hälsn. Anette W

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tänker nästan varje dag att jag är så glad för att de här tre katterna kommit till oss. Morris har definitivt kommit för att jag ska få skratta lite mera. :)

      Radera