22 feb. 2018

Iskallt

Man kan aldrig ha för många randiga koftor.
Alltså har jag precis just en sådan på stickorna, i härlig ull, Ullgarn Extra 2 från Yllet
Det går fort att sticka i tjockt garn, jag som oftast stickar i tunna både njuter och tycker att det känns lite otympligt men koftan kommer bli toppen hoppas jag.
Det är sportlov här nu och då känns det bra med snö. Små lätta flingor har fallit mest hela dagen. 
Jag gläds med snö och is, jag tycker om när det är vinter på vintern och inte bara gråblött slask och tråkväder.
Förhoppningsvis blir koftan klar innan den blir för varm att använda.

2 kommentarer:

  1. Vilka fina färger du valt till din kofta! Det ser ut som en "Uppifrån-och-ner-kofta" av Tant Kofta. Jag stickade en sådan till min mor för några år sedan, väldigt smart koncept, tycker jag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nästan alla uppifrån och ner-koftor ser ut på ungefär samma sätt i början. :) Den här utgår från ett mönster från Yll o tyll som heter Disa men jag gör om halsringningen eftersom jag inte tycker om när urringningen är för snäv. Yll och tyll har en knit-along på det mönstret just nu i sin Facebookgrupp. :)

      Radera