17 feb. 2018

Spännande OS

Det gäller att vara utrustad för eventuella nödsituationer, det kan t ex komma ett tillfälle då en liten, och jag menar liten, tesil är precis det man behöver.
När jag såg de sju cm långa (korta) tesilarna på Kränkus hemsida visste jag att jag var tvungen att handla. Nu är frågan vad jag ska förvara mitt nödte i, det måste ju vara lösviktste så silen kommer till nytta, fast det går ju i värsta fall att sprätta upp en tepåse... Varför kallas förresten fantasi och leklust för barnasinne? Vuxna har också fantasi och leklust, i alla fall några jag känner. Och så jag då. Hm.

Det händer spännande grejer i OS varenda dag, och det är så lätt att glädjas med de svenska idrottarna. Maja Karlsson har tagit fram ett OS-vantmönster, det finns gratis på Järbos hemsida, och det har passat bra att sticka lite på dem när man inte hållit andan för en stafettspurt eller så. Mina vantar har också innehållit en hel del spänning för den delen. 
De är stickade i Lettlopi och jag hade lite restgarn efter Afmaeli-koftan, så jag tog ett ljust och ett blått nystan och höll tummarna för att de skulle räcka. Det blå räckte med minsta möjliga marginal. Jag stickade tummarna innan flerfärgspartiet i fall jag skulle vara tvungen att byta färg där men jag fick ca 30 cm kvar på varje vante när allt blått var stickat. Resten ska vara ljust garn och det räcker gott och väl. Pust! Vilken rysare det var där precis innan målgång! 
Det har mestadels varit grått och mulet här vid havet idag. Precis innan skymning lättade molnen en smula. 
Och idag har Luna tagit sig ett vinterdopp, isen är verkligen inte till för att gå på ens för en katt. Av någon anledning har hon tillbringat resten av dagen inomhus, besviken på isen tror jag.

1 kommentar:

  1. danke für den schönen Musterhinweis. Schick!! und ich schaue auch zu gerne bei Olympia zu und stricke ..liebe Grüße Wiebke!

    SvaraRadera