22 okt. 2017

Ombord

Höststormar kan vara förfärliga, när det regnar och blåser från alla håll och man blir kall och blöt hur man än gör. Höststormar kan också vara riktigt mysiga, om man får stanna inomhus, elda i öppna spisen och bara göra sådant man har lust med. En sådan dag har vi haft idag i huset vid havet.
Ibland känns det som om vi är på en båt, med den helt avgörande skillnaden att huset står stilla och inte följer vågorna upp och ner. Vi tänder ljus, lyssnar på ljudböcker och dricker te och har det bra helt enkelt.
Jag tittar ut lite då och då och njuter av att vara inomhus och att det är söndag.

Jag plockade fram några små gröna rutor jag skurit till för länge sedan. 
De är nu sydda på var sida om en Berså-slinga tryckt på linnetyg. 
Kanske blir det en projektpåse, kanske blir det en väska. Kanske blir det en dragsko och en snodd, kanske blir det blixtlås. Jag har inte bestämt det än, jag gör bara lite som jag har lust och planerar inte så långt framåt.
Lagom en höstig söndag i oktober när regnet faller och vinden tar i. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar