12 sep. 2017

Ränder och hattar

En riktigt fin dag med tjugo varma grader har vi haft idag. Tyvärr har jag varit så där bottenlöst trött och inte njutit så mycket av dagen som jag hade önskat.
Jag njuter desto mer av den vackra kvällen. 
En liten, liten stund på bryggan. 
Jag stickar omaka sockor som ändå ska bli ett par. Randiga sockor är nästan alltid fina. 
Himlen är också randig och den är riktigt fin. 
Jag hittade ett tvillingpar i gräsmattan. De stod där och såg alldeles kaxiga och förskräckta ut på en och samma gång. Jag lät dem stå. 
På grusgången mötte jag en äldre herre med hatt. Han var lite stel men jag böjde mig ner och hälsade. Det gladde honom sa han, det är inte så många som brukar komma nära äldre herrar i hatt menade han. Så är det kanske. Vad vet jag om hur det är i svampvärlden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar