16 sep. 2017

Med prickar i fokus

En prickig linneklänning har saknats i min garderob. Nu är det åtgärdat.
Mönstret är Dress no 2 från 100 Acts of sewing som jag ofta använder. Det är en modell som passar mig bra och som går att variera i det oändliga. 
Jag älskar detaljerna som ingen annan ser, som en infodring i turkost. Jag tycker det blev så läckert och färgmötet gör mig glad.
Två stora fickor, som på mönstret, blev det den här gången. Det passar det lite grova materialet perfekt. Det blev några tvättränder på tyget när jag tvättade det trots att jag försökte undvika det men det är okej, det här tyget klarar lite ljusa ränder. Det är en prickig klänning och det är huvudsaken.
Med sjalar i nästan vilken färg som helst så kommer det här bli en favorit.
Prickar, tänk att det är så fint med prickar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar