11 sep. 2015

Soluppgång, sockor, en ettåring och ett utbygge

Jo då, det kommer några utbyggnadsbilder idag också men först ut idag är en bild från morgonens soluppgång. Det var en fantastiskt vacker morgon, fredag och allt.
De där magiska ögonblicken på morgonen är verkligen bara ögonblick. Solen stiger så snabbt och de vidunderliga färgerna upplöses i dagsljus.
Hela dagen idag känns förresten som ett ögonblick. Den har försvunnit nästan innan den börjat som en del dagar gör. Som tur är har jag ett obloggat pat sockor att visa.
Det är mitt andra par av sockan Marit i design av Dödergök. Ett roligt mönster att sticka. 
Det grå garnet är Ingelise sockgarn och det röda är färgat av Manduzana. Lite batikkänsla med fina skiftningar, en riktig favoritfärg. 
Nu tror jag att jag har sockor så jag klarar mig i flera år. Inte för att det hindrar mig att sticka fler men ändå.

Det är kalasdag idag! Morris, vår lille glädjespridare fyller ett år. Hurra! 
Den här katten har vi fått för vi ska skratta och som vi har skrattat sedan han flyttade hem till oss! Han som gärna tar ett dopp, både i badkaret och havet. Han som kontrollerar alla väskor och kassar från insidan. Han som gillar chips, kebab och vaniljglass. Han som varit fler gånger hos veterinären än många katter är på ett helt liv.  
Vår älskade knas- och myskatt. Morris the cat. 
Vi har firat honom med leverpastej, kebabkött och glass, allt enligt Morris önskemål. Mycket kel också förstås. Han är en riktig sköning.

Utbygget av huset vid havet var det ja. Snickarna har satt upp en presenning för ena långsidan idag. Kanske är det isolerat där innanför, kanske inte. Jag har inte kollat. Första lagret av panel är i alla fall på plats. 
Så här kommer det nog se ut några veckor nu. Det är som att ha en inslagen present som man inte får öppna än. 
En present som man vill klämma och känna på och helst lossa lite papper så man kan kika in. Det blir en lång väntan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar