8 sep. 2015

Skördetider

Huset vid havet växer.
Funderar på att lägga ner planerna på uterum och göra syateljé av allt sammans! Maken vet förstås inte om det än men vad skulle han ha att invända?

Nåja, det blir i alla fall en fin plats där jag kan sitta och sticka!
Den här sockan blir riktigt, riktigt fin. Det kan bero på de fina färgerna förstås.

Morris verkar vara av en annan åsikt? 
Nja, han hävdar bara att t-shirten han lagt sig på är hans nu. Jag vågade knappt flytta den men om det inte ska bli päls på tröjan så måste Morris bort.

Minerva hoppade in och gömde sig i vårt uthus. Det tog en lång stund innan jag hittade henne, högt uppe under taket.
Det var tydligen lätt att klättra upp och inte lika lätt att ta sig ner. Till slut kom hon i alla fall.

I vår lilla odlarvrå har det vuxit bra i sommar fast frågan är om paprikorna hinner mogna. 
Jag kunde i alla fall skörda ytterligare ett par gurkor och 
morötterna är så goda! 
Det är verkligen lyx!

1 kommentar:

  1. Ohhh vad härligt med odling. Jag kan inte odla nåt :(... Sniglarna tar allt så glädjen dör. Så jag satsar på en grön grässmatta istället och njuter av andras skördar (ex mors )...

    SvaraRadera