10 sep. 2015

Tredimensionellt

Det blir många bilder på utbygget den här veckan men det är bara för att det händer så mycket just nu. Vi har snickare på plats i morgon också sen blir det lite lugnare ett tag och fönsterpartierna kommer inte förrän om några veckor.
Nu kan man verkligen ana hur det kommer att bli. I morgon är det nog dax för isolering ser det ut som.

Klänningen jag började sy igår är nu klar. Jag har ritat upp ett enkelt mönster, helt efter mina egna mått. Det trickiga var att få rätt form på ärmkullen men jag tycker att jag lyckades ganska bra. Jag behövde göra några mindre justeringar men det brukar behövas även när man syr efter köpemönster.
Modellen är enkel men tyget är verkligen häftigt, nästan tredminesionellt.
Jag köpte det i våras, tror jag, på Husqvarnabutiken i Vimmerby. Det är tryck på ett tunt och ganska tungt sweatshirttyg.

Jag försökte ta några bilder med mobilkameran men det gick inte så bra, jag lyckades kapa bort huvudet och få solen rätt in i kameran. Var är fotografen när man behöver hen? Eller snarare, var har jag gjort av kamerastativet?!
Jag är riktigt nöjd med ryggen, den följer svanken bra. 
Försök att ta bilder med mobilkameran utan att hålla i den är ett avancerat konststycke! 
Oavsett bildkvaliteten så har jag nu ett bra basmönster till en enkel trikåklänning med isydd ärm. Dessutom har jag en ny klänning. 
Min ständige följeslagare är lagom imponerad. 
Inte särskilt intressard alls faktiskt men han är fin ändå, vår lille Morris. 

3 kommentarer: