18 juni 2015

Tonåringar

Tänk att det är midsommarafton redan i morgon. Jag är inte överdrivet förtjust i helgdagar men är alltid glad för en extra ledig dag då och då så min plan för midsommar är att göra i ordning i syrummet och kanske sy lite. Åtminstone klippa till en klänning eller något annat. Om det blir något av mina planer återstår att se. Jag ska i vilket fall som helst ta alla chanser att gå förbi schersminbusken som nu bjuder på en av sommarens mest underbara dofter.
Morris har inte avslöjat sina midsommarplaner för mig men jag gissar att de innehåller att smyga på fåglar, fånga en mus eller flera, göra utfall mot mattes fötter när hon minst anar det samt en stor portion sömn på mjuka och sköna ställen.  
- Meen matte, vad du är pinsam!
Nio månaders kattkillar är som tonåringar tror jag. Ingen styrsel på kroppen, kan äta hur mycket som helst och sover bort dagarna.

Ikväll har jag hastigt och helt oplanerat påbörjat en midsommarstickning. Det är sockan Anna som Dödergök gjort mönstret till. Jag har beställt ett garnkit från Manduzana men det kommer inte förrän nästa vecka och jag har inget emot att göra två par strumpor. 
Midsommarljuvt tänker jag.
Verkligen midsommarljuvt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar