23 juni 2015

Mysteriet med den osynliga fotpallen

Jag har en fotpall framför min plats i soffan. 
Den är där, under alla grejer. Ibland skulle jag behöva vila fötterna högt men då måste jag flytta på e-spinnern, högen med virkade rutor och den pågående sockstickning och det är ju jobbigt så fötterna får stanna på golvet en stund till. Hemma hos mig går skapandet först. I alla fall ibland. 
Efter nästan ett dygns mycket ihärdigt regnande så var det plötsligt bara lite duggregn i luften ikväll. Det kändes som en positiv överraskning och jag passade på att gå ut och tanka lite energi. Blåelden blommar så vackert nu. 
Gräset i vägrenen är långt och nedtyngt av regnet men vem blir inte nedtyngd av mycket regn? Jo det skulle väl vara mina små vänner då. 


De kan sova bort hur många regniga dagar som helst och det lär kanske behövas om sommaren blir blöt och kall men jag har i alla fall min fotpall och roliga saker att göra. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar