24 mars 2015

Stå tillbaka

En person med stor auktoritet sa en gång till mig att fundera på hur mycket andra har fått stå tillbaka när jag tagit plats och det har jag haft anledning att fundera på många gånger sedan dess. Jag funderar på det för egen räkning med också för andras då jag möter dem som har stort behov av att alltid säga sin åsikt, att alltid ta plats. Med ålder och erfarenhet har jag blivit bättre på att kliva tillbaka, - genom att lyssna lär man sig mycket. Ibland funderar jag på hur jag skulle kunna säga till någon att tänka på hur mycket andra får stå tillbaka om han eller hon alltid måste göra sin röst hörd. Det är svårt att säga sådana saker. Det får mig att respektera den som sa det till mig än mer. 
Lilla dots tröja är snart klart. 
Samtidigt som jag lyssnade på underbara boken Ringens gåta av Elisabet Nemert så stickade jag klart andra ärmen. Nu har jag en timme kvar på ljudboken och kanske en timmes stickning men det sparar jag till i morgon.
Blå Jungfrun hade lagt sig till med extra bredd idag. Den är konstig den där ön. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar