4 mars 2014

Steg ett av en miljon

Nu börjar det redan hända saker!
Det här var så sent som i går ett fungerande badrum. Nu ska det genomgå en totalomvandling för att åter bli badrum. Det ska bli kul att se den fula ankungen förvandlas till, förhoppningsvis, en vacker svan. Första steget i renoveringen är taget och oändligt många steg återstår.

I stället för att fundera på allt som ska göras så kastade jag ut blicken mot horisonten.
Inte minsta lilla isbit finns det kvar i viken. 

Det isfria till trots så blir det inga bad än på länge. 
Brrr!
Nej, jag nöjer mig med att speja ut över vattnet lite förnöjsamt.

Mönstret till mars-rutan är från boken 200 crochet blocks for blankets, throws and afghans av Jan Eaton. När man väl vet vad luftmaska, fastmaska, stolpe och smygmaska heter på engelska så är det inte svårt att virka efter mönstren i boken och många block är fina. 
Dagen ruta blev uttråkat ljusgrå. Jag har hängt vid tangetbordet i flera dagar. Ska det vara på det viset? 
Det finns ett liv långt från tangentbordet. Har jag hört.

2 kommentarer:

  1. Fokusera på ett rum i taget, annars kommer det kännas övermäktigt!

    SvaraRadera
  2. Så skönt att du kan speja förnöjsamt mitt i kaoset, det behöver du nu och kommer att behöva göra många gånger framöver. Tur att det finns en ro med havet.

    SvaraRadera