25 mars 2014

Piskande vindar

Vad ska jag skriva om i dag? En ny garnbutik jag besökt eller om två vackra sjalar som är Two of a kind eller hur det går med husrenoveringen eller bara om vädret? Eller om de nya muddarna jag stickat? Ibland är det svårt att välja.
Jag sparar lite till en annan dag och väljer att skriva om vädret...
Det har inte varit något snällt väder i eftermiddag. Som väl var hann M och jag med en snabb promenad på lunchen, då det bara var väldigt blåsigt och 5 grader. En frisk promenad skulle man nog kunna kalla den. En stund senare öppnade sig himlen och snöblandat regn piskades ner och temperaturen sjönk till 1-2 grader.
Ute vid huset vid havet var det blött. Havet pumpade in mer och mer vatten i viken. Tur att huset ligger på en bergknalle lite högre upp. 
Där ute gick vågorna höga och havet dånade och röt. Det var svårt att stå stilla i vinden på det våta berget.
Det gick inte att ta sig torrskodd till bryggan men jag hade ingen större lust att gå ut på den ändå.
Inomhus kan man nu se hur köket ser ut. Kakel, kyl och frys och lite annat smått och gott återstår men så här ser vårt nya kök ut just nu.
Väldigt svårt att ta bilder som gör det rättvisa, speciellt som det var ganska mörkt och det inte finns någon belysning inomhus.
Där det nu är bänk och ett vitrinskåp var det tidigare bänk och överskåp som kapslade in det lilla köket. Det här blir mycket ljusare och öppet mot matplatsen. Kalasbra! 
Ett ännu mer svårfotograferat rum är badrummet men det är i alla fall ett badrum med kakel. Det ska bli grått klinkergolv så småningom. 
Tja, då återstår att visa dagens ruta.
Tråkvädersgrå.
I morgon ska jag skriva om mer färgglada saker! Så det så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar