2 mars 2014

I stället för hund

Sovmorgon, hundmys och bästa ungdomarna i huset. Bättre kan en dag knappast inte börja. Att det var vasalopp på tv hade jag inte tid att bry mig om.
Till slut var jag tvungen att ta tag i en sak som jag skjutit framför mig ganska länge. Jag behövde vara både påhittig och eftertänksam på en gång. Inte det lättaste men med en stunds koncentration så gick det. Jag gick in i konstruktionsläge.
När jag var färdig med mina texter, för det var skrivjobb jag behövde göra, var huset tomt på både ungdomar och hundar. Trist.

För ett tag sedan köpte jag ett par nystan underbart mjuk Silkbloom Fino från Magasin Duett. Nu har jag börjat på en sjal, Dotted, som Mia Rinde gjort mönstret till. 
Dotted, prickig, det är vad det är. Gillar den redan.
Finfint garn att klappa när inte hundarna är här.

1 kommentar:

  1. Åååh! Mekano hade jag när jag var liten (4-5 år) och jag äääälskade att bygga med det. Trodde inte att det fanns längre.
    Snygga rutor du virkar. Ska bli kul att se dem ihopsydda/-virkade.

    SvaraRadera