17 nov. 2013

Kalla himlavalvet

Himlen är skör som glas igen. Luften är alldeles hög och klar och det kommer blir kallt i natt. Redan nu är det frostrosor på bilarna utanför.
Alldeles innan det blev mörkt ute var himlen så vacker, ljust ljust skär någonstans långt borta och lätt lätt blå över resten av himlavalvet. 
Vi har gott om flaggstänger i närområdet. De sticker upp här och där som nyfikna teleskop. 
Att se himlen genom hängande björkgrenar, det är vackert vid alla årstider. 
Dagen har ägnats åt dans med dammråttor och andra oinbjudna gäster och så har jag hängt med näsan i kurslitteratur men nu är det åter dax för lite nedvarvning med stickning i händerna. Färgen Robins egg är slut så nu måste jag ta ett beslut. Beställa mer garn och vänta några dagar eller fortsätta med annat garn jag har hemma. Det lutar åt det sistnämnda för jag tycker att begränsningen, att gå vidare med det man har, är en kittlande sporre. Det kanske blir mycket bättre resultat än om jag fortsätter som jag börjat? Kanske inte men då går det att ändra sig.
Varven är långa nu och längre ska de bli.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar