5 nov. 2013

Att använda allt, precis allt

Mösströtta än? Det är inte jag.
Igår skrev jag om att det är kul om det går jämt upp, att restgarnerna räcker till något alldeles lagom och den här gången blev det perfekt match! Svart och rött mohairfluff, svart ull och röd alpacka är nu förvandlade till en mössa med tofs. Inte en enda bit garn finns kvar och jag slapp lägga till några andra rester.
Det känns alldeles extra bra när det blir så. 
Jag fick ta till bolltofsknepet för att göra av med de allra sista resterna men det passar så bra till den här sortens mössa.
För övrigt så vaknade jag med huvudvärk i morse och så har det fortsatt hela dagen. Min plan var att göra en del skrivuppgifter ikväll men nej, det går inte. Hjärnkontoret har kopplat över till nattbemanning redan nu tror jag. Hade jag inte fått toppenrolig post när jag kom hem från jobbet så hade jag förmodligen legat och sovit för länge sedan men nu fick jag lite energi till.
Novemberpaketet i Karins Hitte på(se)!
Ullgarn, lite päls och ett mönster till något som ska värma axlarna. Åh så roligt det ska bli att sätta igång!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar