10 feb. 2013

Låg och hög

En riktigt låg dag. På flera sätt.
Dels vaknade jag med migrän, och de dagarna blir aldrig riktigt bra för värken hänger i timme efter timme, dels har jag tillbringat lite tid i syrummet i källaren.
Jag bäddade in mig.
När man quiltar stora täcken så är man verkligen totalt omsluten. Varmt och skönt blir det. Fem av nio fält är quiltade nu.
En usel mobiltelefonbild men det kanske syns att jag "bara" har fyra långa blå fält kvar. Så där 20 cm x 10 meter kvar att quilta! 
Det går däremot snabbare framåt med Levenwickkoftan. Nu är ärmmaskorna avsatta på trådar.
Också en tråkig mobiltelefonbild. Färgen är inte i närheten av verklighetens kofta men jag orkade inte ta fram kameran idag.
Är det en låg dag så är det.
I morgon satsar jag på en högre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar