9 feb. 2013

Skära skära tyger

Kvilthäxeträff - och jag har sytt! Inte så mycket men en bra grund för fem kuddfodral. Det är min plan i alla fall.
Kvilthäxornas sida finns många bilder men det här var vad jag pysslade med.
Jag började med att skära en massa remsor, skar dem i mindre bitar, sydde fyrkanter av bitarna, fyrkanter som jag sen skar isär. Det är mer skära än sy ibland! Sist sydde jag ihop en ljus och en mörk trekant sen tog orken tvärslut.
Här ligger de fem blocken utlagda men inte ihopsydda. Runt varje block ska det på en bård, olika på alla fem kuddfodralen.
Blocket heter Past and present, eller i vår kursledares tappning Nu och då.
Det var riktigt roligt att sy. Ska nog testa det igen en annan dag. ;-)


6 kommentarer:

  1. Past and present ser ut att vara ett kul block att sy, tycker jag.

    Dollandesign

    SvaraRadera
  2. Vilket fint block, ser roligt ut! Kram..

    SvaraRadera
  3. Snyggt utlägg och bra tygval!

    SvaraRadera
  4. Vilket fint block! Gillar ditt färgval också! Lycka till med fortsättningen!

    SvaraRadera
  5. Så jättesnyggt. snygga tyger.Ser kul ut, kanske inte jättesvårt att få till. Hälsn. Birgitta

    SvaraRadera