16 dec. 2012

Ett två tre på det fjärde ska det ske

Om jag var en sån...
...som bara gjorde en sak... 
...i stället för att göra flera när jag ändå håller på... 
...så skulle jag inte känna igen mig själv. 
Så nu har jag ritat mönster och klippt till alla delar till två plagg och klippt sista delarna till ett tredje som legat ett tag.
Känns bra - precis som båda rosa sockorna.
Josåatteh... jag fortsätter att cirkla runt symaskinen som ni förstår.

Ibland får jag frågor vad jag köper tyger och garner så här kommer faktarutan:
Den mönstrade bomullssammeten, det vita ulltyget och den rutiga fleecen med foder är samtliga inköpta på Husqvarnabutiken i Vimmerby. Garnet till sockorna är handfärgat, färg syrenblomma, och köpt på Stickameras webshop. De är stickade på rundsticka 2,25 mm och knappt 100 gram gick åt. Mönster från hjärnarkivet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar