20 juni 2012

En midsommarkrans

En promenad i koloniområdet på vackra Stensö i Kalmar blev dagens medicin. Många kolonilotter är som små sagolandskap och en del har eget slott - i miniatyr.
Det får mig att önska en egen kolonilott, fastän jag har en trädgård som är sorgligt eftersatt...
Min farmor hade alltid borstnejlikor i sin trädgård och jag kan minnas hur det var hos henne när jag ser dem blomma hos andra. 
Pioner, älskade pioner! Den här sorten har jag aldrig sett tidigare. Så vacker! 
Och titta - ännu ett litet sagohus gömmer sig långt där inne bakom grinden. 
Rosentryn (eller är det prakttry?) fullkomligt dignar av blommor. Fint, eller hur?
På stickfronten är Stickameras sockklubbs junisockor, Angler´s loop, klara. 
Schoppel wolles Admiral i underbara färgen Vattendroppar och stickor 2 mm, knappt ett nystan. 
Bra att ha på altanen svala sommarkvällar. 
Tja, då är det väl bara att göra vantarna som jag har på stickorna klara också för 
- i natt är du bjuden av dimman till dans, där Ull-Stina, Kull-Lina går...
Bäst med vantar då.
Se och lyssna till den HÄR versionen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar