19 okt. 2011

Skattkista hemma

Tänk vilka fynd man kan göra i mina gömmor!
Jag hittade de mest förtjusande knapparna till min Peasy-kofta, och jag hade inte en aning om att de fanns där... Lite bruna och lite blå, tunna och alldeles lagom i storlek.
Garnet köpte jag för så där 20 år sedan.... Den som spar hon har! Koftan ligger i sträckbänken och jag tror den kommer bli skön nu när det är kyligare ute. 
Två trådigt ullgarn, nougatfärgat, stickor 3,5 mm. Garnåtgången har jag glömt att kolla, men det gick åt mindre än jag trodde så det finns några nystan kvar. Undrar om det tar 20 år till innan jag använder dem...

4 kommentarer:

  1. Jättefin kofta och så snyggt det var med spetsstickningen. Kram

    SvaraRadera
  2. Jättesöt kofta, för mig hade det tagit 20 år innan den hade varit färdig:O))

    SvaraRadera
  3. Den som spar han har som ordspråket säger hälsar vännen från södern.

    SvaraRadera
  4. Hej en sådan UNDERBAR kofta kan inte vänta mer än tills den är färdig att ta på. Kramisar märit

    SvaraRadera