21 juli 2009

Quiltar i alla rum

Edit 090921. Här kommer en tjuvtitt på ett blockbyte av röd-vita block. Hittade du hit?

Jag har en mellandag... Jag har just avslutat ett projekt, och samlar energi för att sätta igång med nästa. Så där i mellantiden är det ju alltid bra att städa lite i syrummet, och plocka undan färdiga quiltar som inte behöver ligga framme och ta upp plats.
Jag har en superbra quiltkasse att förvara i.

Och den är full av godsaker.

Om det är någon som undrar om det där är alla quiltar jag har, så är det väl bäst att tillägga att jag har en kökssoffa full, en dubbelgarderob full, quiltar i alla husets rum utom badrummet, och många spridda till släktingar och vänner.
Och så har jag tyg till nya quiltar förstås.... 
Här är de senaste inköpen:

De ska bland annat bli bård och kant till Pandoras box-quilten, och en massa annat skoj hoppas jag.
Jag säger bara det - det är tur att man har en hobby! Stackars de som inte har det.
Tre dagar till semester!
***Anette***

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar