5 juli 2009

miniBOM - Första delen

Javisst är det sången Här är gudagott att vara av Gunnar Wennerberg som
inspirerat mig till en liten quilt.
Vill du vara med och sy så är det några saker du bör veta:
- Min egen quilt är inte färdig ännu, så jag kan inte uppge materialåtgång eller färdigt mått. Vill du veta det innan du börjar så får du helt enkelt vänta tills hela mönstret är publicerat.
- Det finns ingen bild på det färdiga resultatet, så man kan väl säga att det här är ett slags mysterieBOM som du påbörjar utan att veta vad det ska bli.
- Det förekommer ett antal olika quiltblock, och det första är väldigt enkelt. Min tanke är att öka svårighetsgraden något för varje del i BOMen. Det kommer dock inte ingå några jättesvåra block.
- Det här är ingen riktig BOM, dvs med ett mönster i månaden. Jag kommer lägga ut de olika mönsterdelarna tätare eftersom det är sommar, och sommaren är en bra tid för att sy just den här quilten.
- Du får väldigt gärna skicka bilder på det du syr, dina block, ditt tygval eller en bild på dig själv när du syr. Jag gör ett eget album för våra foton, och hoppas på att det blir ett tjockt album! 

Okej, det blev många ord, men jag vill ändå klargöra att den här BOMen påbörjar man på egen risk 
***
Så, här kommer en bild på första blocket:

Mönstret är inte längre tillgängligt.
Hittar ni några konstigheter i mönstret, eller är det något ni undrar så hör av er antingen via epost (se listen på sidans överkant) eller skriv en kommentar till detta inlägg.
Vem kommer igång först?
***Anette***


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar