8 apr. 2009

Påskstickning?

Jag har gjort en djupdykning i min stora stickkorg så här inför fem härligt lediga dagar. Nu är den stora frågan - Vad ska jag sticka på i påsk???
Jag har ju rätstickade koftan förstås...

Och så hittade jag ett nästan färdigt bakstycke till en annan kofta. Den har nog legat nerknölad i en påse i tio år.... men garnet är vackert så jag skulle vilja göra den klar. Någongång.

Jag hittade också en babykofta som jag började på för fyra år sedan, när syrran väntade sitt första barn. Nu har hon två barn, och jag kan lova att koftan inte passar någon av dem...

Det är ju synd att inte göra den klar när allt som saknas är ett framstycke och en halv ärm. Det föds väl fler barn?!
Nästa sak som jag hittade är också nästan klar...

Det är en härlig Lehmus-sjal Alpacagarn. Den började jag faktiskt på i år, så den är att betrakta som ny.
Utöver det här så har jag garn till så där 100 projekt till, som än så länge bara finns i tanken och inte på stickor, och visst har man alltid lust att börja på något nytt?!
Sååå... Vad ska jag sticka på i påsk? Ja, det får jag fundera på.
***
I vilket fall som helst - Glad påsk!

***Anette L***

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar