27 apr. 2009

Ostkanten har träffats

Nu har Ostkanten haft årets regionmöte. I år var det lokalföreningarna Runda former och Lustquiltarna som stod som arrangörer, och de hade anordnat ett riktigt toppmöte!!! Fantastiska utställningsquiltar, jättebra och uppskattade kurser - och så maten... Vilken god mat!!!

Fredag - söndag träffades 25-talet damer i Katrineholm, som visade sig från sin allra bästa, soligaste, varmaste och quiltigaste sida.
Fyra kurser kördes parallellt. Tyvärr missad jag helt att fotodokumentera från en av kurserna som sydde "runt och rufs". 
I ett rum kläddes askar och så syddes det ryggsäckar.



För min egen del så vek jag små block. Det var riktigt roligt, och blev så fint.
Här är hela kursens samlade blockarsenal:

Och en stilstudie på mina...

Man skulle kunna tro att alla dessa quiltande damer även har en annan hobby... Jag tror bara inte de medvetandegjort den än  men titta vad man kan hitta på en regionträff för quiltare:

Jag kan avslöja att Canon är storfavoriten...
Ett stort TACK till Gärd, Ireén, Kikki, Anne-Marie, Pirjo, Eva, Lena och alla ni andra i Runda former och Lustquiltarna för ett riktigt trevligt regionmöte!!!
***Anette L***


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar