24 jan. 2009

Att bygga en ark

Lördag - underbara lördag! 
Idag har huset sanerats en aning, tvätt har tvättats och dammråttor har fått flytta ut - tillfälligt i alla fall, och så har jag broderat och sett på film!
Har ni sett Evan Almighty?
Det är en härligt rolig komedi om Evan Baxter (Steve Carell) som ber till Gud om att kunna förändra världen och plötsligt får han uppgiften att bygga en ark. Morgan Freeman är urtjusig som gud, så bara det gör filmen värd att se! 
I vilket fall som helst så passade det så bra att se just den filmen eftersom jag broderade det elfte blocket i Noaks ark bomen:

Det är bara 5 x 13 cm och blir inte stort när sömsmånen används!
Nu är nästan hela arken klar:

En liten stund har jag suttit vid symaskinen också, men jag syr på ett än så länge hemligt projekt... Ni kan få kika lite på quiltningen i alla fall:

Hm, spännande, eller hur?!
Nu ska jag sticka lite på evighetssocka nr 2. Hälften kvar...
***Anette L***

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar