1 jan. 2009

Årets första blev - Ballerinaskor!

God fortsättning!
Nyårsdag, nytt år - och jag har ännu inte sytt ett stygn!!!
Men... Jag har stickat 
De här var lite i pilligaste laget för mig, men de gick fort att göra och det gillar jag.

Mönstret kommer från tidningen Kreativ stickning, nr 3/08 och garnet är Ingelises strumpgarn.
Förutom de här sockorna så har jag en ullsjal på ett par stickor och en kofta på ett annat par. Den där koftan blir nog aldrig klar... jag förstår inte vad jag tänkte på när jag började på den. Tunt garn och brokigt är det också... hrm...
I syrummet väntar:
- Björkviksbatiken på quiltning
- Funglyquilten på "sandwishning"
- Sussies utmaning  Den har jag inte ens börjat på, men tygerna ligger framme
och
- Truly scrumptious-bomen från Australien. 6 block av totalt 9 gjorda. Det sjunde kom häromdagen, så det är uppritat. Med tanke på hur evighetslång tid det tar mellan varje blockleverans så lär jag inte behöva ha bråttom med att sy det sjunde innan det åttonde kommer...
Over and out!
***Anette L***

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar