7 aug. 2007

Solen - flitens lampa

Ja, här lyser flitens lampa! Både den vackra på himlen och symaskinslampan faktiskt. Min son blev väldigt förtjust i Ks Tumbling blocks som hon sydde med hjälp av Square in square-linjalen när hon var här. Han var så angelägen så han gick in i syrummet och valde tyger - i favoritfärgerna svart och lila :-) och kom sedan till mig och "beställde". Han var med hela tiden och pusslade ihop bitarna som de skulle ligga även om det var jag som sydde den här gången. När hela toppen var klar undrade han om jag inte kunde göra kuberna lite mindre, för han skulle vilja ha dem som en kudde i stället... Hm, men nej, det får bli en annan gång som vi syr en kudde.

Jag har suttit ute på altanen och sytt, och det  var skönt ända tills solen gassade rakt på. Då var det ändå dax att flytta in i skuggan och sy fast avslutningskanten för hand, så det gjorde inget. :-)

Så här blev sonens variant av kuberna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar