18 juni 2007

Kurshelg med Janet

Det är jätteroligt att lära sig nya saker, och det är minst lika roligt att träffa nya männsikor att inspireras av! I helgen som gick så var vi ett gäng tjejer som lät oss inspireras av Janet Cook från England ( www.janetcook.co.uk ) . Hon höll kurs på Österby ( www.osterbyquilt.se ) i Mosaic stars samt Mariner´s compass. Underbart kul! Janet är en mycket härlig människa som bjuder på sig själv och sin kunskap.

Mina Mosaic stars blev en liten bonad som blev klar! (Skönt att ha med sig något färdigt hem!)

Tyvärr gör bilden inte tyget rättvisa, men ni får föreställa er :-) Det är ett lager organza över stjärnorna, så de glittrar nästan.
På lördagkvällen bjöds vi på en liten överraskning - att sy små nålbrev i crazystil. Janet har gjort ett mönster på en nålbrevsrulle som var så söt. Min blev så här

Lite för många tomma ytor. men det var allt jag hann på lördagkvällen. Även om jag skulle vilja sy lite mer pynt på den, så tror jag inte att  det blir av... ;-)

På söndagen så var det en helt annan slags kurs, för nu fick vi inte leka och improvisera på samma sätt längre.  Nu var det sömnad i perfektionens tecken ;-)  Roligt, men myyycket svårare. Vi gjorde varsin kompassros som ska användas att appliceras på något så småningom.

En stor kram till kurskompisarna som förgyllde en hel helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar