15 juli 2020

Vapour

Efter livets konstigaste vår, då tiden både stått stilla och rusat fram på en och samma gång, så har det nu blivit semester,
med början i morgon.
Jag vet inte vad jag ska förvänta mig av årets semester. Väldigt lite är planerat och jag är rädd att tiden ska gå för fort de här veckorna vi är lediga, fast börja med rädsla är inte särskilt konstruktivt. Det kommer bli bra, hur det än blir. Det är i alla fall semester.

Jag har helt kommit ur bloggspåret och har tappat taget om vad jag bloggat om och inte. Min hjärna är liksom uppkopplad mot ett annat nät än det brukar vara, det är konstigt, jag känner knappt igen mig själv. Nåväl, jag har en hel hög med saker som blivit färdiga och idag är det dax att visa Vapour socks, femte mönstret i The Handmade sock society 3.
De här spetsstickade skönheterna är gjorda i Manduzana Sock i en färg specialgjord för en insamling till ROKS.
Det är ett spetsmönster mitt fram med bård på var sida med stora hålmönster.
Precis som med alla Helen Stewards mönster är det välskrivet och lätt att följa.
Somriga sommarsockor. Fina finsockor.
Som ett pärlband sträcker sig hålmönstret över foten.
Nu ska jag ta djupa andetag och försöka vara i nuet, nuet som är semester.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar