24 juli 2020

Där magi skapas

Korsstygn har fyllt mina första semesterdagar.
Det har varit perfekt att sitta under parasollet, lyssna på en ljudbok och brodera.
Det här broderiet tyckte jag om direkt när jag såg det. Jag har köpt mönstret som en pdf och sytt av broderigarn jag hade hemma. Mönstret är från Junebug and Darlin och originalet är broderat på svart aidaväv men jag hade bara vit hemma, så vit fick det bli.
Jag har modifierat mönstret en liten aning genom att lägga till några stjärnor. Magi glittrar ju!
En gammal fotoram visade sig vara helt perfekt i storlek så nu är
mitt magiska broderi monterat och placerat på hyllan över mitt skrivbord,
skrivbordet där magi skapas.
Magisk var också vår flikiga bladkaktus när den blommade härom natten. Ljuvligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar