20 juli 2020

Junirester

I juni ritade jag blyertsskisser till utmaningsord från Geek Gear wizardry. De första elva bilderna och bild 12-19 har jag visat och här kommer dag 20 -30.
Orden var favorittrollformel, konstverk, favoritplats och trollstavssamling. Resterande sju ord var de sju boktitlarna på Harry Potter-böckerna och
jag försökte välja någon detalj ur varje bok för att illustrera det. Tre-fem minuter la jag varje dag, inte mer, och det kändes som en rejäl utmaning för mig. Inte helt lätt och jag hade inte tid att göra för mycket detaljer, sudda eller rita om. För mig som är van att rita med tusch och bara använda blyerts som stöd, kändes det lite kladdigt och ovant att låta blyertsstrecken tala för sig själva men utmaningen fullföljdes och det blev 30 nya bilder i ritblocket.

Min blå-turkosa restgarnsfilt saknar nu bara ett hörn men
mina blå och turkosa restgarner är slut så nu gäller det att sticka några nya par sockor så det blir rester till filten och än finns det både blå och turkosa nystan i min garnhylla att använda. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar