8 mars 2020

Vila i tid

Vi har haft en grå och blåsig dag här vid havet och
det kändes självklart att krypa nära blommande krokus för att få lite solgul kant på dagen.
Jag har delat min tid mellan symaskinen och penslar och pennor så på det hela taget har det varit en kreativ helg.
Jag fortsätter att blanda akvarell och tusch,
först målade jag fläckar i rosa, lila och grönt. 
När det torkat la jag på ett lager till, huller om buller utan någon särskild avsikt mer än att försöka få så få vita ytor som möjligt.
Allt fick torka över natten och i morse var det dax att ta fram tuschpennorna. 
Det var roligt att bygga lager på lager och att rita blommor är avkoppling för mig.
Vad jag sytt kommer jag visa när jag orkat pressa de färdiga plaggen för det orkade jag inte idag. Det gäller ju att vila i tid liksom.



2 kommentarer:

  1. Fortsätter att vara imponerad av ditt kreativa kunnande, så himla fint / Marie på Gotland

    SvaraRadera