18 mars 2020

Ringbearer

Ringbearer heter mönstret till den här spetssjalen.
Jag tog med den ner till badplatsen denna blåsiga onsdag och hoppades att sjalen inte skulle blåsa i vattnet. Det gick bra, vilket var tur för jag hade inte varit beredd på att hoppa i för att fiska upp den om den blåst i. 
Sjalen är stickad med en tråd Isager Spinni, entrådigt ullgarn, och en tråd Isager Alpaca 1, entrådig alpacka, på sticka 4,5 mm. 70 gram Spinni och 50 gram Aplaca 1 gick åt. 
Mönstret är gjort av Amy Noelle Walker, är på engelska och finns att köpa på Ravelry
Sjalen är ca 160 cm tvärs över och knappt 50 cm djup. 
Mönstret består av åtta sektioner och varje del beskrivs i diagramform. 
En rolig stickning. 
När jag var nere vid vattnet passade jag på att göra dagens detaljspaning. 
Lavar är verkligen häftiga
och lite läskiga! Ser ni örat? Jag är säker på att den där ligger där och lyssnar på havets brus och vindens sus. 
Sa jag att en del ser läskiga ut? Uhh. Som ett paddskinn ligger den där på berget. 
Helt oläskigt är mandelträdet som nu börjar gå i blom. En och en halv månad tididgare än vanligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar