5 jan. 2020

Morr

hänger på en galge. Alldeles jämn och fin efter blockningen men jag har fortfarande inte provat den. Idag har inte varit en bra dag att ta på en ny tröja. 
Min högra axel värker. Det är inget nytt men det har varit bra under en längre tid så det känns som ett mycket ovälkommet återbesök. Senast axeln bråkade gick jag till sjukgymnast och fick flera övningar, det är nog bäst att sätta igång med dem igen. I vilket fall som helst kan jag inte sticka klart min tistelsjal, vilket jag hade planerat att göra. Den är alldeles för tung att hålla i och det är så många maskor per varv att arbetet inte flyter utan att man drar eller föser arbetet framåt. 
Kanske är det artros i min axel, läkaren trodde det senast hon undersökte den, kanske är det något annat. Oavsett orsak så är det motigt när kroppen gör ont så jag sparar tröjprovningen till en bättre dag.  
Återstår alltså att klappa en katt
eller två  
eller tre.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar