22 maj 2019

Närkingar

Försommaren är all over the place,
och det är inte bara asparna som sätter frö i stora mängder. 
Kastanjer tillhör mina favoritträd och de rödblommande är extra fina nu. 
Jag tycker också om tulpaner men vi har inga i vår trädgård eftersom rådjuren har en promenadstig över vår tomt. 
Allt är så vackert nu och färgerna så intensiva. 
Kanske får vi några äpplen i år, kanske blir det bara frukt till fåglar och insekter.

I lördags utökade jag familjen med två små lurviga sällskapsdjur som nu bor på hyllan ovanför mitt skrivbord. Jag pratar lite försiktigt med dem men än så länge blänger de mest. Jag tror de är blyga. Eller så har de lite svårt med dialekten här, närkingar som de är.
Karin på Ostbiten syr Kubbalufser och nu bor två hos oss. Säg inget till Morris...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar